tisdag 19 augusti 2008

riddagbok 080819

Tog det lugnt ikväll vilket betyder kängor utan sporrar, jeanschaps och sidepullen och ut och lufsa i skogen.

Eller lufsa och lufsa, jag var så inspirerad av Elins och mitt samtal igår kväll att jag bestämde mig för att rida öppnor och slutor i skritt överallt där det var möjligt, dvs på vägen och lägdorna.

Spirre var superlugn ikväll, nästan lite lat. Svarade halvdåligt när jag var utan sporrar så jag började med att etablera skänkeln som framåtdrivande. Det fattade han direkt och tog den bättre sen. Fick göra samma med skänklarna för sidförande då han blev alldeles för seg i öppnorna.

Efter lite förberedande arbete på det sättet så gick det riktigt bra sen! Han sökte sig fint framåt-nedåt efter bara några steg i öppnorna. Lite seg var han att svara på tygeln men han var ju faktiskt utan bett, vilket jag oftast glömmer när jag rider på sidepullen. Ett bett ger ju lite mer exakt kommunikation ändå.

Red skogstigarna på berget hemöver och det var riktigt mysigt därinne i regnvåta skogen. Var ute ca en timme och av de travade jag max en halv minut, resten skritt.

Knäet kändes fantastiskt bra men istället hade jag ovanligt ont i höften och det släppte inte heller.

Elin, jag tror vi tar lektionen från marken på torsdag så att min höft orkar träningen på lördag!

1 kommentar:

Anonym sa...

det går fint det, med lektionen alltså.