söndag 17 augusti 2008

My name is Cliff





Låt mig presentera Cliff!

En cool kille på ca 13 veckor. Hans pappa är en stor, lugn och röd(!) katt som är 50 % Maine Coon / 50% skogis, mamman 50 % skogis och resten bondkatt och det är hennes färg som Cliff har fått.

Nästa helg är han 14 veckor och anländer då till Villa Jakobi!

Men, han kan ju inte heta Cliff. Inte för att det är något fel på Cliff utan för att vårt signum är att alla våra katter har jänkebilsrelaterade namn. Kustom hette Kustom Tudor de Soto (Kustom Cars (ja, det ska vara med K), Ford Tudor och Chysler's de Soto), Chevelle kom sig av min 67 Chevrolet Chevelle och Lizzy hette egentligen Tin Lizzy vilket är smeknamnet på T-forden (plåt-lisa).

Så vad ska Cliff heta? Dags att ta fram jänkebilsböckerna!

Jag tar gärna emot tips!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Traditioner är till för att brytas...harald kanske passar...:D

Han var jättefin!

Camilla sa...

Harald hårfager... :) Ja, jag gillar ju Harald, han är ju huvudperson i min roman som aldrig blir klar.

Elisabeth sa...

vadå, CliffHänger!!!... du vet när Cliff hänger i soffan osv... hallåå!!! Annars kan han heta Sven.

Camilla sa...

Ha, ha, ha!! :D Det var ju nästan roligt... CliffHänger... :)