lördag 16 augusti 2008

vilken dag!

Vilken dag det har varit idag för inte bara mig utan för många andra i min "krets"!
Det största idag är att Mariell och Spirre fick över 60 % på LB:2 och därmed placerade sig som tvåa i klassen och fick rida ärevarv! Jag har inte fattat att det här verkligen har hänt. Det har liksom varit ett utopiskt mål, alltså nästintill omöjligt att nå, att Spirre med ryttare skulle placera sig på en dressyrtävling?! Men nu har det hänt och det visar att ingenting är omöjligt! Bilder från den här fantastiska händelsen finns som vanligt hos vår hovfotograf (åh, vad jag älskar när ord kan ha dubbla, korrekta betydelser!) Sofie Marklund: http://havsengel.blogg.se/2008/august/080816-dressyrtavling-i-osterasen.html
Om vi fortsätter på hästtemat så befinner sig ursus-elina i Vindeln på Bent-kurs. Därifrån ringde hon vid halv tre idag och var helt lyrisk! Och jag och Mariell blev än mer avundsjuka... ;) Men hon har lovat att förmedla sina nyvunna kunskaper till oss i form av lektioner så jag ser verkligen fram emot det!

Märeth har varit på superbra seminarium om företagarinnor som hölls på en levande fäbodvall utanför Valsjöbyn. Fin miljö och bra föreläsare förgyllde hennes och hennes mors och systers dag!

Simon flög till Salem utanför Stockholm i går kväll och återkom ikväll körandes i sin nyinköpta Chevrole Caprice Brougham. Han är så stolt över bilen så jag är osäker på om jag öht får åka i den eller om jag sliter för mycket på den då? :) Men Märeth, jag och Madde tog en raggarrunda i den ikväll och den var verkligen glassig!

Inte Simons men en likadan


Så kanske månen, solen, Jupiter och någon annan himlakropp har stått i linje idag för att orsaka en superdag för så många samtidigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken dag!=)

Anonym sa...

En helt underbart perfekt dag :D camilla, jag måste be om att få fråga dej om Ulrika Haglunds mailadress... Tänkte skicka några bilder på Cornello och henne till na ^_^

Anonym sa...

ja, vilken dag! alla planeter och gudar stod nog rätt till. :)