torsdag 7 augusti 2008

ryggskottsepidemi

jag: "Hej, stranger, kul att se dig, hur är det?"
tant E: "Jodå, men jag har haft ryggskott sedan i torsdags."
jag: "Va? Det är inte sant! Jag fick just ryggskott också...!"

Ja, ryggskott och ryggskott, men j-ligt ont i ländryggen fick jag bara efter att jag försökte dra igång bensingrästrimmern i stallet.

Det visade sig att vi var flera stycken som för tillfället har rejält ont i ryggen och frågan är om det kan gå i epidemi? Kan ett virus orsaka muskelsmärtor i ryggen? Verkar ju osannolikt att så många skulle få oväntat ont i ryggen vid samma tillfälle....

Lejsamt är det iaf eftersom varken liniment, värktabletter eller värkgel biter på det hela. Så det blev ingen ridning ikväll, istället slog jag gräs och flyttade på spånvagnen men det gjorde ju inte ryggen bättre...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men när du tar dessa krafttag, glöm inte bort att du kan fråga om hjälp!=)

Elisabeth sa...

Mitt ryggonda kommer efter att jag lekt och trodde mig vara lika alärt som när jag var liten.

Camilla sa...

Be om hjälp? Jag vet inte om jag förstår... är du säker på att det är svenska och inte norska du pratar nu...? *visslar oskyldigt*

bettan - menar du att vi blir äldre... Hm, det vet jag inte om jag går med på! :) Jag har iaf listat ut att jag har fått ichias, det var länge sen men förloppet känns igen.